Sabtu, Mac 08, 2014

Langkawi, revisited!

Timing was perfect....right on the dot!

Sekali lagi aku berkesempatan ke Langkawi tetapi kali ini kerana kerja. Kali pertama aku cuba menggunakan bas dari KL Sentral. Mencari tiket bas satu hal...akhirnya tiket bas dibayar didalam bas! Perjalanan sangat lancar walaupun untuk melepasi KL agak payah. Bas selesa dan barangan semuanya dimasukkan ke perut bas oleh para petugas. Bas sampai tepat pada waktu dan kami terus turun kerana waktu 'pendaftaran masuk' akan tamat bila-bila masa sahaja. Penerbangan dijadualkan berlepas pada jam 12.30pm. Aku agak skeptikal kerana selama ini tak pernahnya flight aku terbang pada waktu yang dinyatakan di tiket. Paling teruk pernah aku lalui bilamana flight delay selama 3 jam! Anyway, tahniah kepada AA kerana telah memberikan pengalaman perjalanan yang sangat baik dan selesa bermula dari KL Sentral lagi!


Oh nooo........

Perkara yang sepatutnya dilakukan telah berjaya dilaksanakan. Pertemuan demi pertemuan berlangsung sejak pukul 1.30 petang sehinggalah berakhirnya pertemuan pada pukul 11.45 malam. Bagi aku, alhamdulillah...semuanya sangat fokus dan tahu perjalanan dan halatuju. InsyAllah jika semuanya menjalankan amanah masing-masing mengikut jangka waktu yang ditetapkan, kita akan berjumpa lagi didalam waktu yang terdekat. Syukur ke hadrat Allah swt!
 

The Loaf

Aku sempat singgah sebentar disini. Menyambung sedikit perbincangan tambahan. Sungguh tenang. Tiada ombak. Hanya angin yang meniup perlahan dan matahari yang mula terbenam membuatkan suasana waktu itu sangat indah sekali. Menghirup iced cappucino menambahkan lagi 'nikmat hidup' aku. Sewaktu menikmati suasana senja aku sempat mengelamun dan teringatkan waktu aku bertugas di Langkawi hampir 4 tahun yang lalu. Disinilah tempat aku membawa tetamu aku dari luar negara untuk duduk bersembang kosong. Sewaktu di Langkawi dulu aku diberikan sebuah kereta Proton Perdana yang kesemuanya ditanggung oleh pihak hotel. Jadi aku mengambil kesempatan senggang di waktu petang untuk membawa tetamu aku jalan sambil menikmati kopi di Marina tersebut. Ramai yang aku bawa terutama sekali dari eropah. Mereka senang bila dilayan begitu. Banyak topik yang kami bualkan dan diwaktu itulah aku akan mendapat segala macam pujian ataupun kecaman mengenai perkhidmatan kami dihotel. Kesempatan sebegitu aku gunakan sebaik mungkin untuk menambahbaikkan segala macam service di hotel! Itu semua merupakan komen-komen ikhlas daripada para tetamu yang aku harus ambil serius!

"Bo" saja....

Kami agak awal untuk pertemuan penting seterusnya. Oleh kerana aku pernah tinggal di Langkawi selama hampir setahun, banyak juga tempat yang masih aku ingat. Salah satunya ialah gerai ini. Jika diamati, top menunya adalah menu yang sama sejak dari tahun 2010 dulu. Memang top sampaikan kuey tiaw mempunyai dua jenis ejaan yang berbeza! Hahahahahaha....Kuey san, anda pilihlah yang mana anda suka!

SDARians are everywhere....(l to r) Joe and me 85 and Ray 81

Setelah aku check out dari hotel dan menunggu waktu untuk penerbangan pulang ke KL, aku mencuri sedikit kesempatan untuk bertemu fellow sdarians lain yang kini terdampar di Pulau Langkawi! Kamal atau lebih mesra di panggil "Joe Labu" merupakan seorang pakar motivasi /ekonomi yang kini berpusat di Langkawi manakala senior aku Raizam pula kini membuka sebuah pusat bahasa dan juga mengajar perkara berkaitan perhotelan bagi hotel-hotel berjenama di Langkawi. Pada masa yang sama beliau yang dikenali sebagai 'DJ' Ray kini sedang mengendalikan program beliau sendiri di Radio Langkawi bagi mempromosikan Langkawi sebagai destinasi pelancongan VMY 2014 yang dikelolakan didalam bahasa Inggeris. Aku mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat maju jaya kepada mereka berdua dan InsyAllah dalam jangka waktu yang terdekat, kita akan berjumpa lagi. Meantime, have a pleasant weekend people!

4 ulasan:

Al-Manar berkata...

I envy you being on the move most of the time. Sadly I really do not know what you do exactly. Are you a consultant of sort, owner od a travel agency or a company representative ? Which posting should I read?

Salaam to you.

Uncle berkata...

Waalaikumsalam Pakcik Al Manar.
Saya juga keliru sendiri!Hahahahahaha.....masih didalam bidang yang saya sayang yakni perhotelan....

Tanpa Nama berkata...

Salam Pakcik

dengar cerita pak cik ,,ttg langkawi rasa rindu la pula kat langkawi..dan PCA 129 yg masih menunggu tuan dia balik utk di hidupkan....hehehe

tq
awang

Uncle berkata...

Waalaikumsalam Awang.
Pakcik pi langkawi sat saja....sampai epot teruih pi meeting kat jom ikan bakaq...pakcik jasni punya pasai la ni...dia dok kenen suroh pi...makcik peridah pulak bizi...PCA 129 tu tulong simpan...nanti nak letak kat parking VIP depan hotel! Hahahahaha...

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...